Операцията по сменяне на заден лагер сложна ли е?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Просто 33
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от Triptih Покажи съобщениеОперацията по сменяне на заден лагер сложна ли е?Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд
Comment
-
Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщениеМоя хладилник поема и с под 1000 оборота , но съм с Бош ML 4.1 , който е доста по-читав инжекцион от Джетроника. Пък и нямам дебитомер, което мноооооого ме радва. Върви в целия диапазон, без най-високите обороти, но това е заради тясната генерация, която е едва 38мм след паяка. Благодарение на тая рестрикция върви като Голф във ниските обороти.
Ще ми трябват около 20-30 минути само!
Колега, лагерите на задните главини са точно като на Ауди 80 и още няколко други модела и са в диапазона 12-20 лева комплекта със семерингата, греста, гайката и подложната шайба.
В повечето липсват подложната шайба, а в някои и греста.
Гайката от аудито не става!!!
Свалянето на колелото и барабана е по-сложната част.
Иначе сваляш семерингата и вътрешната черупка на вътрешния лагер и тя изпада. Почистваш грубо старата грес и ще видиш, че има улеи по които да стигнеш със секач или здрава отверка до външните черупки.
Избиваш и тях и бегом на пароструйката. Трябва да измиеш идеално барабана .
После набиваш новите черупки, мажеш вътрешните с грес и слагаш останалото количество между черупките.Поставяш на мястото и голямата вътрешна черупка и набиваш семерингата.Слагаш барабана, малката вътрешна черупка, подложната шайба и завиваш гайката.
Край до тука с грубата работа!
Тука е момента да сложиме и гумата, но не и да сваляме от крика!
Затягаме първоначално с около 8-10 кила, тоест здраво с ключа или гедорията на ръка. Това е необходимо, за да се наместят лагерите, ако не сме ги набили докрай.
После охлабваме и започва истинското регулиране на луфта.
Правилото е стягане с 2 килограма, а после отвиване със една стена на гайката.
Както и да я стягаш, преди законтрянето на гайката, трябва да имаш около 1 мм луфт по протектора на гумата, като я клатиш.
По-добре да имаш по-голям луфт, отколкото да го нямаш.
В движение от загряването лагерите се затягат!!!
Това е во кратце!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщениеСега остава и да кажеш, къде я оставяш твоята.
Ще ми трябват около 20-30 минути само!
Колега, лагерите на задните главини са точно като на Ауди 80 и още няколко други модела и са в диапазона 12-20 лева комплекта със семерингата, греста, гайката и подложната шайба.
В повечето липсват подложната шайба, а в някои и греста.
Гайката от аудито не става!!!
Свалянето на колелото и барабана е по-сложната част.
Иначе сваляш семерингата и вътрешната черупка на вътрешния лагер и тя изпада. Почистваш грубо старата грес и ще видиш, че има улеи по които да стигнеш със секач или здрава отверка до външните черупки.
Избиваш и тях и бегом на пароструйката. Трябва да измиеш идеално барабана .
После набиваш новите черупки, мажеш вътрешните с грес и слагаш останалото количество между черупките.Поставяш на мястото и голямата вътрешна черупка и набиваш семерингата.Слагаш барабана, малката вътрешна черупка, подложната шайба и завиваш гайката.
Край до тука с грубата работа!
Тука е момента да сложиме и гумата, но не и да сваляме от крика!
Затягаме първоначално с около 8-10 кила, тоест здраво с ключа или гедорията на ръка. Това е необходимо, за да се наместят лагерите, ако не сме ги набили докрай.
После охлабваме и започва истинското регулиране на луфта.
Правилото е стягане с 2 килограма, а после отвиване със една стена на гайката.
Както и да я стягаш, преди законтрянето на гайката, трябва да имаш около 1 мм луфт по протектора на гумата, като я клатиш.
По-добре да имаш по-голям луфт, отколкото да го нямаш.
В движение от загряването лагерите се затягат!!!
Това е во кратце!
Comment
-
Аз пък никога не ползвам динамометричен ключ за конусните лагери, всичво на усет. Досега нямам грешка. Лошото при тия лагери е, че са малки и слаби по рождение и когато сложиш големи и широки джанти рязко им се скъсява живота.Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд
Comment
-
Първоначално публикувано от RUSEV-BGR Покажи съобщениеАз не бих препоръчал стягане с 8 до 10 килограма почти е сигурно повреждането на лагерите-стяга се 24 нютон метра и след това леко се разхлабва!Понякога дори и разхлабване не е нужно,всичко зависи след базовото стягане как се върти колелото!
То и аз като Боби никога не използвам динамометричен ключ. Освен това, за да си сигурен с дино-ключа при тия килограми, трябва да имаш ключ, който мери от нула до 4 кг/м.
Такива у нас съм срещал само по авиобазите.
Начини много.
Всеки сам си избира. Важното е накрая да има луфт по периферията на гумата при клатене около 1 мм.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщениеКолега, стягането с 8-10 кила е нищо в сравнение с ударите, които поемат по дупките. Обаче съм виждал доста разбити главини от недоброто набиване на външните черупки. 2 килограма или 24 нютон метра е все тая.
То и аз като Боби никога не използвам динамометричен ключ. Освен това, за да си сигурен с дино-ключа при тия килограми, трябва да имаш ключ, който мери от нула до 4 кг/м.
Такива у нас съм срещал само по авиобазите.
Начини много.
Всеки сам си избира. Важното е накрая да има луфт по периферията на гумата при клатене около 1 мм.
Comment
-
Малко да си актуализирам темата
Задния лагер още не съм го сменилчакам да се постопли времето,понеже не ми се кисне пред блока в студа.И затова си я карам с не повече от 60-70 и си се моля да не блокират задните колела.
Иначе смених един ремък,този на стартера.Бензинопроводите също са нови,че старите бяха напукани.Първо взех някакви маркучи за 3лв. и нови скоби.Сложих ги и като запалих взе да тече бензин и да пушиОказа се че не съм затегнал скобите,те нали са нови и искат да се стегнат добре.Всичко пасна,но след ден два гледам единия горивопровод има нещо като балони по гумата и нещо се размекна.Те и без това ми се видяха тънки и така и си се оказа-тези маркучи не бяха направени за бензин.Накрая отидох и си взех едни хубави с плат и заспаха.
А сега изникна друг проблем-колата прекъсва.Реших,че са свещи и кабели.Свалих старите свещи,бяха зацапани доста и миришеха на бензин.Освен това се оказаха различни-предните бош,а задните голдън.....забравих,тези които ги дават за боксера.Сложих дензо триполюсни от старата 33(на няма и 1500километра)и нови кабели Тесла.Но колата пак прекъсва.Като я запаля си работи добре,но след 2-3 минути започва да работи все едно на 2цилиндъра.Оборотите си ги държи сама около 1000-900,но колкото повече работи,толкова по неравномерна става.
Помислих си,че е така понеже е студено,но след 10-15 минути работа няма подобрение.Дали не е заради термостата?Тои е за смяна-въобще неработи.Колата повече от 80градуса не е вдигала,дори след 100 километра пробег.В града ако дигне 40-60 градуса е супер.Освен това като пипна маркуча между термостата и радиатора при студен двигател под 40 градуса е топъл.
Аиде да сложа и малко снимки,че без картинки не е интерестно:
Comment
-
Гумите са напомпани отдавнаСнимките са миналогодишни.
А за ремъка може и да бъркам,на алтернатора е.
Днеска си я покарах и бе добре.Пак си тресе леко,но си държи обороти и не гасне.Проблема може и да се окаже доста срамен-свършва й бензинагледам,че стрелката е на 1ва чертичка и понякога ми светва резервата.
Comment
-
Хубаво щеше да е, ама нашите след като им светне напълно лампата на равно, имат бензин за още 40-70 км.
Не е от нивото.
Но от самия бензин...На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Абе аз моита лампа отдавна не съм я виждал да огасва а лампата ми почва да свети когато стигне първата черта и винаги съм се чудил защо резервата ми почва от там??? а колкото до проблема покараи малко разбери кога и при какви условия започва да се държи така колата защото може да са много неща а за твое добро смени термостата по скоро и не си земаи от 30лв. израси се малко повече по принцип има 3 типа много евтин среден и скъп последния е към 100 кинта по възмойност земи средния а най добре скъпичкя ама и той не е гаранцияАlfa33 1.7 107hp- 132hp.RIPAlfa33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!Alfa145 1.7 16v.-EX!AlfaRomeo33 1.7IE-Rip!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16v-totalAlfa33 1.7 16vQV-EX. Alfa33 1.7 16v 4x4
Comment
Comment